11.1
Der skal oprettes en grundejerforening med medlemspligt for samtlige beboere og ejere af ejendomme inden for området omfattet af lokalplanen.
11.2
Grundejerforeningen skal etableres i forbindelse med udbygningen af områderne, og senest når Allerød Byråd kræver det.
11.3
Grundejerforeningen skal forestå drift og vedligeholdelse af det pågældende områdes fællesarealer og -fællesanlæg, herunder fx belysning, vej- og stianlæg, samt kloaksystem herunder regnvandshåndtering mv., såfremt driften af disse ikke overtages af anden ansvarlig myndighed.
11.4
Grundejerforeningen skal i øvrigt udføre de opgaver, der efter lovgivningen henlægges til foreningen.
11.5
Grundejerforeningens vedtægter og ændringer heraf skal godkendes af Allerød Kommune.
11.6
Grundejerforeningen har ret til, ved opkrævning hos medlemmerne og/eller ved optagelse af lån, at fremskaffe de økonomiske midler, der er nødvendige for udførelse og administration af foreningens opgaver, samt til at kræve fornøden sikkerhed herfor.
11.7
Grundejerforeningen er pligtige til at tage skøde på de i lokalplanen udlagte og anlagte veje, stier og fællesarealer.